Előszó
Bevezető
I. A Tragédia irodalmi és színházi értelmezésének körei
Bíró Zoltán: Az ember és története a
Tragédiában
Varga
Emőke: Szellemi szemek. A fogalmi és a látványi megértés
a Tragédiában
Bárdos József: Az elszalasztott lehetőség.
Az
ember tragédiája kritikai
kiadásáról
Madácsy Piroska: Újabb adalékok Madách francia recepciójához: a
"magyarok inváziója"
Asztalos
Lajos: A Tragédia
készülő spanyol változata
Földesdy
Gabriella: Az ember tragédiája tanításának problémái a magyar középiskolai
oktatásban
Kozma
Dezső: Egy rendezés műhelytitkai
Gyémánt Csilla: Németh Antal "összművészeti"
törekvései
Az ember tragédiája szolgálatában
Horváh Krisztina: A kecskeméti Tragédia-előadások
története
Papp Nóra - Szőke Ágnes: Ádám a
rengetegben
|
II.
Madách-versek közelében
Bárdos József: Ex leone leonem
Schéda
Mária: A barát és az anya szerepe a tizenéves Madách pszichikai fejlődésében
Tomschey
Ottó: Madách lírája - angolul
Máté Zsuzsanna: A művészi teremtés és a befogadás
játékos fázisairól - a madáchi líra és a Tragédia néhány párhuzama alapján
Bene Kálmán: Madách-versek, születőben
Andor Csaba: Egy Madách-levél utalásai
Bene Zoltán: Az "első
magyar szépművészeti folyóírás" és Madách
Imre
Varga
Magdolna: Az utolsónak szánt költemény:
Útravaló verseimmel
Árpás Károly:
Egy keltezetlen harci dal |